Zondag 2 april 2023: Helpen, helen en hopen

Het zout der aarde. Kunnen we andere christelijke gemeenschappen bijstaan, solidair met hen zijn? Op Palmpasen steunen we kerkgemeenschappen in Syrië, die na oorlog en aardbeving van zichtbaar en waardevol blijven in de samenleving. Het zijn plaatsen voor hulp, heelheid en hoop.

Uw bijdrage voedt het Kerk-in-Actie restauratiefonds, waarmee kerkgebouwen worden hersteld en christelijke gemeenschappen een thuisbasis in stad of dorp behouden. Zo is onze eigen gemeente in ieder geval een bron van solidariteit, verbonden met christenen in alle delen van de wereld.

Trouwens, hoe zit het met ons eigen zout? Welke rol speelt de NoorderLicht-geloofsgemeenschap in onze maatschappij? Voor wie zijn wij ‘smaakmakers’, een bron van hulp, heling en hoop? Of werkt onze gemeente juist als een oplaadstation, opdat we individueel en ieder naar eigen mogelijkheden onze rol in de maatschappij op ons kunnen nemen?